محل تبلیغات شما
درمطالب قبل درمورد مدیریت صحبت کردیم وچندتا حدیث از ائمه هداء ع ذکر کردیم وگفتیم هر چند ممکن است ربطی به موضوع بحث نداشته باشداما اینطور نیست این یک طروند بود. این احادیث ربط دارند که ما ذکر کردیم . اما هر کدام درمعنایی خاص خودش. حالا می پردازیم به ذکر معنایی این  احدایث وکلام نورانی بزرگان دین دوستان حقیقی خدا
ابتداءذکر همان احدایث ائمه هدائ ع در زیر
- اولین حدیث از حضرت زهرا سلام الله علیها : من اصعد الی الله خالص عبادته اهبط الله عزوجل الیه افضل مصلحته.
 كسی كه عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ برترین مصلحت را به سویش فرو خواهد فرستاد.           بحار الانوار ، ج 70، ص 249
هرکسی که خالصانه خدا را عبادت کند. یعنی خالصانه با خلوص حسن نیت تنها فقط برای خدا خدا را یاد کندوهرعملی وفعلی که برای خدا انجام پذیرد خدای بزرگ برترین راهها  اصلاحها وگشایشها وآرامشها را نصیب آن شخص می گرداند.  واین یعنی اورا به بهشت خود راه خواهد داد. بهشتی که سراسر نعمت ونور الهی است واین یعنی معرفت حاصل کردن. معرفت خاص الهی واین یعنی ایمان را در حد وجایگاه خود تجلّی کردن . واین حدیث خیلی ربط به مدیریت کردن دارد. که دوجنبه مدیریت را در برمی گیرد مدیریت برخود ومدیریت بر محیط خود. مدیریت درعمل مهم است که آن عمل حاصل از نیت خالصانه وخداخواهانه باشد. یاد خدا سرلوحه عمل باشد نه نفع وزیان وسود شخصی خود. هرنیتی که که در دل انسان برای خدا وخشنودی ورضایت خدا  باشدمانند نوری است که در دل آن شخص روشن می شود وروشنایی آن سبب انجام عمل صحیح آن شخص می شود که راه کار درست را تشخیص دهد و فعل صحیح را به اتمام برساند. خالص بودن نیت وعمل تنها برای خدا  مهم است . نیت یک مرحله ای از مدیریت درون حاصل می شود وعمل وفعل آن که آثار آن در محیط قابل مشاهده است یک مرحله ای از مدیریت بیرونی است . مدیریت بر دنیایی بیرون از وجود خویش. البته مدیریت اصلی درهر دومرحله خدا است هردوسو  را خدا مدیریت می کندیعنی اوّل نوری از خود بسوی بنده اش می فرستد وبعد که آن بنده این نور الهی را تشخیص داد جذب می شودوقدم در راه نورانی خدا می گذارد وکم  کم پیش می رود  یعنی این نور الهی بیشتر وبیشتر می شودوخدا این نور را آنقدر زیادتر می کند که بنده اش آزادانه وعاشقانه در راه نورانی الهی بسویی خدا  پیش می رود و این حکمت عظیمی است وچه برکت عجیبی است که خدا به بنده خود داده است واین یعنی بزرگترین مصلحتها از سوی پروردگار انسان . یعنی هم از همان ابتداء خدا  آن نور را ایجاد می کند یعنی روشن می کند ومی کشد و هی می فرستد زیاد و زیادتر وسرانجام جذب می شود و ف.   .
البته معنا ومعفوم این حدیث بلنداست وما به همین مقدار پسنده می کنیم وبیان ما بقی احادیث را به سرفصل بعدی موکل می کنیم.

یاحق


اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ

مرگ برمنافق مرگ برانگلیس ملعون مرگ برامریکا مرگ براسرائیل مرگ بروهابی السعود کفار

اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا اَباعَبْدِاللَّه

خدا ,مدیریت ,یعنی ,  ,واین ,الهی ,می شود ,را به ,واین یعنی ,    ,می کند

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

باربری longpuhotrie پادگان جوادنیا قزوین #خاطرات خدمت سربازی Betty's notes Danielle's memory مطالب اینترنتی Paul's site John's memory grudecarex cioplurattran